zaterdag 7 maart 2009

Benjamin Button

The Curious Case of Benjamin Button stond al een poosje op mijn ‘must see’-lijstje. Gisteren heb ik eindelijk de tijd gevonden om de film (die 2 uur en 46 minuten duurt) te gaan bekijken.

Het was al een hele poos geleden dat ik nog eens een goed drama had gezien en ik was best benieuwd, want de film, met een sublieme Brad Pitt en dito Cate Blanchett in de hoofdrollen, werd genomineerd voor een recordaantal van maar liefst 13 Oscars, waarvan er ook drie daadwerkelijk verzilverd werden. En terecht!

Bovendien had ook het magische kantje van de film een bijzondere aantrekkingskracht op mij, want het hoofdpersonage maakt zijn leven in omgekeerde volgorde door: hij wordt geboren in een oud lichaam, dat alsmaar jonger wordt. Dat deed me even denken aan de sciencefictionroman Hyperion van Dan Simmons, waar een van de personages iets dergelijks doormaakt.

Al bij al een prachtige film, met een erg mooie soundtrack van Alexandre Desplat, die we nog kennen van The Golden Compass. Hou je van drama van de bovenste plank en heb je er geen probleem mee om lang stil te zitten, dan moet je deze film beslist gaan zien!

www.benjaminbutton.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten