zondag 1 maart 2009

Astro Event 2009

Vrijdagnamiddag heb ik een bezoekje gebracht aan Astro Event 2009, volgens de website de grootste sterrenkundige en ruimtevaartgerichte beurs in de Benelux. Maar als ik er toevallig niets in Eos over gelezen had, dan had ik niet eens van het bestaan van dit evenement af geweten, want noch op de radio, noch op tv had ik er van tevoren iets over gehoord of gezien. Zelfs in Beisbroek, de volkssterrenwacht waar ik vrij regelmatig kom omdat ik er een aantal lezingencycli volg – en die samen met de andere volkssterrenwachten met een stand op Astro Event aanwezig was –, hadden ze er niets over gezegd.

Maar goed, ik ben dus uiteraard even gaan kijken omdat sterrenkunde en ruimtevaart mij al sinds mijn prilste jeugd enorm boeien. Er was eigenlijk van alles wat. Telescopen en toebehoren, boeken en tijdschriften, foto’s, video, voordrachten, workshops en nog veel meer. Het driedaagse evenement, dat overigens gratis toegankelijk is en op een breed publiek mikt, kadert in het Internationale Jaar van de Sterrenkunde. Best interessant om te zien allemaal.

Terwijl ik toch in Oostende was, heb ik natuurlijk ook nog even een frisse neus gehaald op de zeedijk.

www.ae2009.be
www.astronomy2009.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten