zaterdag 27 juni 2009

Museumdag

Vandaag twee musea bezocht: het Bruggemuseum-Archeologie en het Arentshuis. Vandaag vond in Brugge de eerste museumdag plaats, na de vijf succesvolle museumnachten van de voorbije jaren.

Het Bruggemuseum-Archeologie is een interactieve tentoonstelling over archeologie. In tegenstelling tot wat je van een museum misschien zou verwachten, mag je hier gewoon overal aankomen. Alles is aantrekkelijk voorgesteld en ook bijzonder toegankelijk voor jongere bezoekertjes.

In het Arentshuis maakte ik kennis met het oeuvre van de mij tot nu toe onbekende Brits-Brugse kunstenaar Frank Brangwyn. Hier heel wat houtsneden met realistische taferelen uit het industriële leven in dokken en fabrieken, en een groot aantal reisimpressies.

Ik had nog meer musea willen bezoeken, maar ik was een beetje laat van huis vertrokken en ik zag het eerlijk gezegd niet meer zitten. Het was erg warm vandaag, en in de stad was het ontzettend druk. Maar Bruggelingen kunnen de meeste Brugse musea het hele jaar door gratis bezoeken, dus ik ga binnenkort beslist nog eens op museumtocht. Geen reden om te wachten tot de volgende museumdag. Het is een voorrecht om een een historische stad als Brugge te mogen wonen. Hier valt nog een boel te ontdekken!

www.museabrugge.be

Geen opmerkingen:

Een reactie posten