dinsdag 23 juni 2009

Ik twitter, jij twittert ...

Het moest er vroeg of laat van komen: ik heb ook maar eens een Twitter-account aangemaakt. Ik weet niet precies wat mij ertoe aangezet heeft, maar het zal vermoedelijk een combinatie van factoren geweest zijn. Ik merk dat steeds meer mensen in mijn (virtuele) omgeving beginnen te twitteren, en op een aantal podcasts die ik beluister en blogs die ik volg verneem ik dat er tegenwoordig flink wat getwitterd wordt. Ik kan er dus niet meer omheen. Voortaan twitter ik ook.

Het eerste wat mij opviel waren de groene avatars. Ik ontdekte al snel wat de betekenis daarvan is: er loopt momenteel een campagne op Twitter om te laten zien dat je je steun betuigt aan de democratische protesten in Iran door je avatar een groene overlay of een groen lintje mee te geven. Groen is de officiële kleur van de protestbeweging. Ik heb me daar dus maar meteen bij aangesloten en zie er nu dus een beetje uit als de Hulk.

Ik heb natuurlijk nog geen goed idee wat ik allemaal ga twitteren of hoe vaak ik dat zal doen. Ik zal eerst maar eens de andere twitteraars wat in het oog houden om te zien hoe en wat er zo allemaal getwitterd wordt.

Jammer genoeg was ‘gebo’ al bezet, dus heb ik als gebruikersnaam maar weer ‘gebo007’ gekozen. (Goed geraden: ik ben ook een beetje een James Bond-fan.) Wie twittert er mee?

www.twitter.com/gebo007

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten