zaterdag 30 april 2011

Live von der FedCon

Ik hou niet van tijd verspillen, dus ik maak van dit dode moment dankbaar gebruik om eventjes een kort live verslagje te schrijven van FedCon. Wie mij volgt op Twitter of mijn vorige blogpost over Düsseldorf heeft gelezen, weet dat ik momenteel voor enkele dagen in Düsseldorf zit voor de jaarlijkse bijeenkomst van Star Trek- en sci-fi-fans, de grootste in Europa.

Als ik goed reken, is dit mijn tiende FedCon. Dit jaar is er een nieuwe locatie: het uitstekend gelegen Maritim bij de luchthaven van Düsseldorf, en een nieuwe MC (Master of Ceremonies, presentator zeg maar): de onwaarschijnlijk grappige Garrett Wang (gekend als ensign Harry Kim uit Star Trek: Voyager). Zowel de nieuwe locatie als de nieuwe MC vallen ontzettend goed mee. Van mijn hotel is het amper een kwartiertje stappen langs een mooi aangelegd wandelpaadje tussen het groen, dus geen parkeerproblemen zoals in Bonn. Het is ook prachtig weer hier. Alleen gisteren hebben we eventjes een onweer gehad, maar gelukkig zaten we toen binnen.

Ondertussen zijn al heel wat van mijn favoriete acteurs en actrices de revue gepasseerd, en er staan er nog een hoop op het programma. Vanmorgen heb ik mijn favoriete acteur/schrijver ontmoet tijdens de handtekeningensessie: Wil Wheaton. Ik heb enkele woorden met hem gewisseld en hem laten weten dat ik erg genoten heb van zijn boeken. Hij is erg vriendelijk, en mocht tijdens zijn eerste panel donderdagavond tot zijn eigen verbazing op heel wat bijval rekenen. Gisteravond heb ik nog zijn blog zitten lezen. Ook hij blogt live over zijn ervaringen op FedCon.

De acteurs en actrices zijn hier trouwens allemaal erg toegankelijk. Ze doen helemaal niet uit de hoogte en hebben geen sterallures. De meesten genieten duidelijk evenveel van dit hele gebeuren als de fans zelf.

Op mijn volledige verslag zullen jullie nog eventjes moeten wachten. Bij mijn thuiskomst moet ik eerst nog een hoop andere zaken doen die ik al veel te lang uitgesteld heb. Mijn plan om nog een stukje sight-seeing te doen in Düsseldorf heb ik moeten laten varen. Vanmorgen wat uitslapen en een praatje maken met en een foto laten signeren door Wil Wheaton vond ik belangrijker, want als ik het drukke programma bekijk, zal dat morgen niet meer lukken.

P.S.: deze blogpost werd volledig ingetypt op een Duits klavier (eventjes een knopje omdraaien in mijn hoofd), dus hopelijk staan er niet te veel foutjes in...

twitter.com/gebo007
twitter.com/search/%23fedcon
wilwheaton.typepad.com
www.fedcon.de

Geen opmerkingen:

Een reactie posten