zondag 8 november 2009

Razor Reel

rrfff Dit jaar ben ik voor het eerst naar het Razor Reel Fantastic Film Festival (RRFFF) geweest. Het festival vond plaats in Brugge, dus ik hoefde mij niet ver te verplaatsen. Ik had Razor Reel leren kennen via FACTS. Het is een filmfestival waarop vooral ‘genre’-films aan bod komen: veel horror, psychologische thrillers en fantasy. Niet voor het grote publiek, maar het genre kan wel op een schare toegewijde fans rekenen.

Er stonden films uit allerlei landen op het programma, en er waren een aantal bijzondere gasten, met wie dan na de film een Q&A werd georganiseerd.

De openingsfilm op 2 november in Kinepolis heb ik gemist, maar de volgende vijf dagen ben ik telkens een voorstelling gaan bekijken in de Biekorf of in zaal Liberty. De beste film die ik in de loop van de week gezien heb, was ongetwijfeld Evil Angel van Richard Dutcher, die persoonlijk aanwezig was om zijn nieuwe film voor te stellen. Evil Angel is een geslaagde mix van een horrorfilm en een detective story. Echt een aanrader voor wie van het genre houdt, maar uiteraard niet bestemd voor gevoelige zielen…

Andere films die me zeker zullen bijblijven, zijn de Scandinavische psychologische thriller Naboer en de zwarte komedie Stuck. Volgend jaar ga ik beslist terug, voor zover mijn drukke agenda het toelaat.

www.razorreel.be

Geen opmerkingen:

Een reactie posten