dinsdag 10 november 2009

Boekenbeurs 2009

boekenbeurs

Net als de voorbije jaren ben ik ook dit jaar weer naar de Boekenbeurs getrokken. Ik ben al van kinds af aan een boekenwurm en mag dit jaarlijks terugkerende boekenfeest dus niet aan mij laten voorbijgaan.

Bij mijn boekenbeursbezoek vorig jaar was het ontzettend druk geweest, en daar houd ik eigenlijk niet zo van. Dus in plaats van een dag uit te kiezen waarop iedereen vrij heeft, dacht ik er beter aan te doen een half dagje vrij te nemen en op een werkdag naar Antwerpen te sporen. Een prima keuze, zo bleek, want het was heerlijk rustig op de beurs. Ik kon makkelijk overal door, overal bij en overal langs. Bijkomend voordeel: de meeste BV’s waren er niet vandaag. Zij komen liever morgen signeren, wanneer er héél veel volk is.

Ik heb weer erg veel nieuwe boeken gezien (uiteraard) en mezelf een beetje moeten intomen om er niet te veel te kopen, want er staan nog massa’s boeken op mijn leeslijst en ik raak wat achterop. Te veel te doen, te weinig tijd…

Ik heb ook een demonstratie gezien van de nieuwe e-book reader BeBook. Leuk, maar ik denk dat het nog wat te vroeg is om zo’n ding te kopen. De technologie zal in de komende jaren ongetwijfeld nog een heel stuk verbeteren. Maar handig is het wel, zo’n e-book reader: je kunt een massa boeken in een compact toestelletje stockeren én je kunt, net als een boek van papier, in volle daglicht lezen. Beslist in de gaten te houden!

www.boek.be
www.boekenbeurs.be
www.e-boek.org

Geen opmerkingen:

Een reactie posten