donderdag 13 mei 2010

Iron Man 2

ironman2 Aan het lange wachten is een einde gekomen. Iron Man 2 is eindelijk in de zalen, en ons geduld wordt beloond. De eerste Iron Man kreeg bijzonder goede kritieken, en deze sequel voldoet in alle opzichten aan de hooggespannen verwachtingen (wat nooit een makkelijke opdracht is).

De film stelt op geen enkel punt teleur. Ik heb er heel erg van genoten. Deze film heeft het gewoon allemaal: actie, spanning, humor, glamour, gadgets, snelle wagens, een goed verhaal, Gwyneth Paltrow, Scarlett Johansson, Robert Downey Jr. én Samuel L. Jackson! Ze zijn goed bezig bij Marvel.

Er zit zelfs een ode in aan Walt Disney. In het begin van Iron Man 2 krijgen we een filmpje uit de jaren ’70 te zien, waarin Tony Starks vader, Howard Stark, zijn nieuwe project voorstelt: Stark Expo. Dat filmpje lijkt als twee druppels water op Walt Disney’s voorstelling van Epcot (Experimental Prototype Community Of Tomorrow)! Dit kan echt geen toeval zijn. Als Disney-fan viel het me meteen op. Wellicht een hint naar de deal die Marvel en Disney vorig jaar sloten.

Een ware verademing ook dat deze blockbuster voor een keertje niet in 3D was, want dat lijkt de algemene trend tegenwoordig. Geen twee euro extra aan de kassa dus, maar wel twee uur ontspanning van de bovenste plank. Vanaf nu is het uitkijken naar de verfilming van Captain America, die volgend jaar in de zalen komt.

ironmanmovie.marvel.com

2 opmerkingen:

  1. Jaa dat filmpje viel mij ook op! Ik vond het een erg leuke knipoog naar Disney. Sowieso vond ik Iron Man 2 erg goed, maar ik ben ook best een grote fan van Robert Downey Jr.
    Capt. America ben ik ook erg benieuwd naar.

    En natuurlijk: Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag, Geert! Maak er een geweldige dag van!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Is het je verjaardag? Wel proficiat. Het is de mijne ook vandaag! - Ik heb erg genoten van de eerste iron man. Sequels stellen me altijd teleur. Maar op basis van je bespreking zou ik IM 2 wel on demand durven bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen