donderdag 28 mei 2009

Angels & Demons

Zopas naar de bios geweest: Angels & Demons, de verfilming van Dan Browns gelijknamige bestseller.

Van het boek had ik heel erg genoten. Daar heb ik eerder al over geblogd. Mijn verwachtingen waren dus erg hooggespannen voor de film. De eerste Brown-verfilming, The Da Vinci Code, was een beetje een tegenvaller, maar gelukkig blijkt de verfilming van Angels & Demons stukken beter geslaagd. Regisseur Ron Howard, die doorgaans goede films aflevert (denk maar aan A Beautiful Mind, Apollo 13, Cocoon ...), heeft blijkbaar toch wat opgestoken van de kritieken op de vorige film.

Hoewel ik het boek gelezen had en dus op voorhand de plot kende, zat ik toch meermaals op het puntje van mijn bioscoopzetel. Howard is er deze keer uitstekend in geslaagd de spanning van het boek op het witte doek over te brengen.

Zeker een aanrader dus. Ook leuk om de LHC eens in een film te zien, al wordt de antimaterie absoluut niet realistisch in beeld gebracht...

www.angelsanddemons.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten